Omega bijeenkomst

OMEGA voor ouderen

Na het succes van het afgelopen jaar wil ik ook dit jaar graag met u nadenken over levensvragen en praktische vragen waar je na
verloop van tijd tegenaan loopt. Deze middagen heten Omega bijeenkomsten met een knipoog naar de Alphacursus.
De bijeenkomsten zijn laagdrempelig, waardoor er ook gelegenheid is om anderen mee te nemen, die niet naar een kerk gaan en met dezelfde vragen zitten.

Wat is het?
OMEGA voor ouderen gaat over uw vragen die opkomen bij het ouder worden. Door de tijd waarin wij leven zijn die vragen soms
ingewikkeld of nieuw. Ouderen kunnen jongeren adviseren omdat zij ook jong zijn geweest, maar wie adviseert ouderen uit ervaring? Senioren doen deze ervaring gaandeweg op.
OMEGA wil op deze route tot een gids zijn. OMEGA wil met u in gesprek. Samen leren en het geleerde doorgeven aan anderen.
OMEGA voor ouderen bestaat onder andere uit: lessen, presentaties, Bijbelstudies, blogs en informatie die nuttig kan zijn voor ouderen. Wilt u meer weten?
Kijk verder op https://www.omegavoorouderen.nl

OMEGA gaat in op (levens)vragen van ouderen Jezus heet de Alpha en de Omega (Openbaring 21,6). Hij is de Eerste en ook de Laatste. Hij omvat alle tijden, vragen, weet van alle zorgen, enzovoorts. Zonder Hem kunt u geen dag, ook niet als u ouder wordt.
Wat de ALPHA-cursus is voor jongeren, beginnende gelovigen en hen die interesse hebben in het geloof, is OMEGA voor ouderen. OMEGA wil de oudere generatie helpen bij het vinden van antwoorden op allerlei levensvragen.
De materialen die we gebruiken zijn gericht op bezinning, bemoediging, verbinding. Om te ontdekken, samen met leeftijdgenoten, jongeren, deskundigen, leden van de gemeente. OMEGA gaat over geloof en zekerheid, schuld en hoop, zorg en
afhankelijkheid, relaties en verdriet, voltooid leven en de wederkomst, (gebrek aan) contact met familie en kinderen,
eenzaamheid en isolement, de (afnemende) vitaliteit van ouderen, en meer.
Wanneer nieuwe onderwerpen zich aandienen, wordt ook daar weer aandacht aan besteed.
Voor een indruk van de mogelijke thema’s verwijs ik u naar internet.
U kunt deze thema’s vinden op https://www.omegavoorouderen.nl/lessen/

Ik hoop van harte dat OMEGA u helpen zal bij het vinden van antwoorden op belangrijke vragen die u hebt.
Mocht het u wat lijken en nog niet deelnemen, dan kunt u dit aangeven bij Ds. Tjerk Bosscher.
Elke maand is er een bijeenkomst. Het is niet nodig dat u al eerder hebt deelgenomen.
Elke les staat op zich, maar voor de groep is het het mooiste om zo veel mogelijk aanwezig te kunnen zijn.

Houdt deze pagina op de website in de gaten voor de actuele informatie!

Ds. Tjerk Bosscher.

Volgende bijeenkomst is:

Wanneer: Op 21 maart

Waar:       In “Pleinkerk”, Zevenhuisterweg 39

Hoe laat: Van 15.00-16.30 uur (uitloop tot uiterlijk 17.00 uur)

Thema:  “ .. ”

Hoe vaak: Eén keer in de 4 weken.

Elk thema is ook los te bezoeken!

U bent van harte welkom!
Niet alleen als u zich van tevoren heeft aangemeld, maar ook als u nieuwsgierig bent of als het thema u aanspreekt.
Ook mensen van buiten de gemeente zijn van harte welkom.

Voor de duidelijkheid
Ook jongere mensen zijn van harte welkom om mee te praten en te denken met thema’s uit het leven van ouderen.